Belgen maken bieremoji’s van eigen bieren | Brouwbeesten

Belgen maken bieremoji’s van eigen bieren

Gepost op : juni 29, 2016   /   door

Emoji’s, je kent ze wel. Van die vrolijke gele gezichtjes die je vroeger via MSN en tegenwoordig met je smartphone naar elkaar toe kan sturen. Tegenwoordig is er een keuze uit duizenden verschillende emoji en is het een taal op zich geworden. Elke week hoor je wel dat er weer nieuwe worden geïntroduceerd, recent nog speciaal voor Kim Kardashian en een hele set voor vluchtelingen. Met al die overvloed aan icoontjes is het opmerkelijk te noemen dat er slechts 1 emoji is voor bier! De welbekende bierpul. Dit moest anders dachten er wat Belgische brouwerijen. Sinds een aantal weken zijn er speciale Bieremoji’s te downloaden. 60 verschillende iconen voor 60 Belgische bieren. Zo kan je voortaan je favoriete Belgische bier sturen als je met je vrienden/vriendinnen op pad gaat.

Onderdeel van grotere campagne

Deze actie is onderdeel van de Belgische campagne Fier op ons bier. De Belgische brouwerijen hebben de handen ineengeslagen en hebben vorig jaar samen de campagne geïntroduceerd. De bieremoji’s zijn hier een vervolg op. België wordt overal ter wereld geroemd om zijn bier, de Belgen zelf daarentegen laten het bier steeds meer links liggen. De campagne Fier op ons bier moet er voor zorgen dat België weer trots wordt op zijn eigen bier!

Download de bieremoji’s snel

Je kan de bieremoji’s downloaden in de App Store of Google Play. Volg de instructies in de app om ze vervolgens naar iedereen te kunnen sturen. Hoewel wij het idee hierachter heel gaaf vinden werkt het niet zo goed als je zou willen. Het werkt prima als ik een berichtje wil sturen van iPhone naar iPhone maar het wordt niet ondersteund door Whatsapp. En zeg nou zelf, 95% van de tijd sturen we berichten via Whatsapp. Ondanks dat ze in Whatsapp niet werken als emoji kan je ze wel als afbeelding sturen.

Reacties (Geen)

Laat een bericht achter

Berichtnaam (verplicht) email (verplicht) website

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.